وبلاگ

موشن گرافیک «گرافیک حرکتی» چیست؟

موشن گرافیک چیست؟

امروزه طراحی متحرک یکی از پر‌طرفدارترین طراحی در هنرهای دیجیتال است. درواقع متحرک سازی تصاویر و قرار دادن صدا و افکت‌های کامپیوتری و حتی متن‌های کوتاه روی آن‌ها، موشن­‌گرافی گفته می‌شود. این هنر بسیار به انیمیشن شباهت دارد با این تفاوت که انیمیشن داستان خاصی دارد و به شخصیت‌های آن داستان می‌پردازد و کاربرد آن در سینما یا سرگرمی است درصورتی که موشن­‌گرافیک بیشتر جنبه سمبولیک و پیام محور دارد و بیشتر کاربرد آن در تبلیغات و برندسازی است؛محتوای آن دیجیتال و از نوع تصویری«بصری» می‌باشد. هدف اصلی موشن گرافی‌ها انتقال یک پیام مشخص و خاص در زمان کوتاه است. محتوای تصویری از بین محتواهای صوتی و یا متنی برای مخاطب گیراتر و ملموس‌تر است.

کاربرد موشن گرافیک‌ها

  1. در مارکتینگ(تبلیغات) و برندسازی
  2. درصنعت سینما و تلوزیون
  3. در IT و طراحی وب‌سایت
  4. کاربرد هنری(نوعی از هنر دیجیتال)
  5. کاربرد آموزشی
  6. کاربرد در شبکه های اجتماعی

برخی از انواع موشن گرافی‌ها

انواع موشن گرافی
  1. لوگو: لوگوموشن‌ها همان لوگوهای ثابت هستند که با استفاده از نرم افزارهای مخصوص، المان‌های آن متحرک می‌شود که باعث ماندگاری بیشتر آن در ذهن مخاطب می‌شود.
  2. استاپ موشن:با قرار دادن عکس‌های لحظه‌ای یک شیء یا شخص در کنار هم ساخته می‌شود. از این روش برای ساخت فیلم کوتاه نیز استفاده می‌شود.
  3. اینفوموشن یا اینفوگرافیک: یکی از روش‌های مهم برای ارائه اطلاعات در یک نگاه به مخاطب است. با متحرک کردن اینفوگرافیک‌ها می‌شود موضوعات مهم موجود در جداول و نمودارها را در برابر چشمان مخاطب قرار دادو او را به تعامل هر چه بیشتر با خود دعوت کرد.
  4. آیکون: متحرک سازی آیکون به این صورت است که که تمامی آیکون‌های موجود در صفحه با قرارگرفتن نشانگر ماوس روی آن‌ها به حرکت در می‌آید توجه کاربر را به خود جلب می‌کند.
  5. گیف: گیف‌ها یکی از مهم‌ترین موشن گرافیک ها هستند که در شبکه‌های اجتماعی مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند.

مزیت‌های موشن گرافیک

  1. انتقال مفاهیم به بهترین و قابل فهم‌ترین حالت ممکن در بازه‌ی زمانی کوتاه
  2. درگیر کردن حس سمعی و بصری مخاطب و تحت تاثیر قرار دادن آن‌ها
  3. هزینه‌ی پایین‌تر ساخت موشن گرافیک‌ها نیبت به تیزرهای واقعی با فیلمبرداری
  4. استفاده در پلتفرم‌های گوناگون دیجیتال مانند پست‌ها واستوری‌های شبکه های اجتماعی، ایمیل، وب سایت ،یوتیوب و…
  5. کیفیت آموزش بالا نسبت به فیلم‌های بلند مدت و متن‌های طولانی
  6. قابلیت اشتراک گذاری سریع برای برندهای مختلف

طراح موشن گرافیک

طراح موشن گرافیک

طراح موشن گرافیک که طراح موشن هم خطاب می‌شوند، آثار هنری خود را برای وبسایت، تلویزیون یا فیلم‌ها خلق می‌کنند. این موارد می‌تواند شامل کلیپ‌ها، فیلم‌ها، تبلیغات تجاری، سکانس‌های عنوان و.. باشند. طراح موشن گرافیک از جلوه های بصری ، انیمیشن و سایر تکنیک‌های موشن سازی برای درگیری احساس مخاطب استفاده می‌کنند. یعنی گرافیک هایی را طراحی می‌کنند که در حال حرکت هستند.

با گسترش روزانه محتوای ویدئویی به صورت آنلاین، یک طراح موشن می‌تواند هر کاری در هر پلتفرم دیجیتالی را انجام دهد. یک طراح موشن گرافی باید با در دست داشتن طرح اولیه و داشتن مهارت های ایده پردازی و درک مفهوم طراحی نهایی را انجام دهد.

موشن گرافیک تبلیغاتی

موشن گرافیک تبلیغاتی

همانطور که می‌دانید جلب رضایت و توجه مشتری در کسب‌وکار بسیار مهم  است پس هر فعال اقتصادی به دنبال روش‌هایی کم هزینه و کاربردی برای معرفی محصولات و جلب نظر مشتری  است. جذابیت‌های تصویری درکنار صوت و متن باعث برقراری بهتر ارتباط مشتری با موشن گرافیک تبلیغاتی است که می‌تواند تاثیر مثبتی در فروش محصول داشته باشد اما شکل و کیفیت ساخت آن هم در این اثرگذاری بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.