وبلاگ

هرآنچه باید از انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی بدانیم

تبلیغات اینترنتی چیست؟

استفاده تمام اقشار جامعه از اینترنت باعث افزایش بازاریابی در این بستر شده است. گفتنی است امروزه روش‌های تبلیغاتی مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید در استراتژی تبلیغ خود، از یک یا ترکیبی از آن‌ها استفاده کنید. بسیاری از افراد مسیر تبلیغاتی خود را با طراحی سایت حرفه ای آغاز می‌کنند که شرکت‌های خدمات دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و تمامی خدمات تبلبغاتی را انجام می‌دهند. در این مقاله سعی داریم انواع روش‌های تبلیغاتی اینترنتی جدید و همچنین مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی را به طور کامل بیان کنیم.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

همان‌طور که از اسم این نوع تبلیغات پیداست،منظور از تبلیغات اینترنتی یا همان (Internet advertisement) یکی از روش‌های بازاریابی و تبلیغات است که آگهی‌های مورد نظر،از طریق اینترنت به دست مخاطب رسانده می‌‌شود . در این روش با استفاده از شیوه‌ها و استراتژی‌های مختلف که هرکدام هدف خاصی را دارند، انواع مختلفی از تبلیغ  را بر روی بستر وب  قرار می‌دهیم تا در اختیار مخاطب هدف قرار بگیرد و بازار هدف خاصی را دنبال کند.

انواع روش‌های جدید تبلیغات اینترنتی

با وجود امکانات و قابلیت‌های پیشرفته اینترنت، روش‌های متفاوت و متنوعی برای بازاریابی و رساندن تبلیغات به دست مخاطب وجود دارد که استفاده از هریک از آن‌ها تاثیرات خاصی بر هر کسب و کاری خواهد گذاشت. بی شک می‌توان گفت که استفاده از هریک از انواع این تبلیغات، سبب اعتبار بخشیدن به کسب و کار  و همچنین افزایش بازدید و فروش آن خواهد شد. نکته‌ی حائز اهمیت این است که در استفاده از این نوع تبلیغات باید در نظر داشت که نیازی به استفاده از تمامی این روش‌ها به صورت همزمان نیست، بلکه باید متناسب با بازار هدف خود، بهترین روش‌ها را انتخاب کرده و بر روی آن‌ها تمرکز کنید. در ادامه با انواع روش‌های این تبلیغات آشنا خواهید شد.

  • تبلیغات کلیکی (Pay Per Click)

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یا PPC مخفف عبارت (Pay Per Click) می‌باشد که به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است. در این نوع  تبلیغات،‌ شما بودجه‌ای را برای تبلیغات خود  مشخص میکنید و به یک شرکت تبلیغاتی پرداخت می‌کنید، و با هر کلیکی که روی تبلیغات شما در دنیای اینترنت می‌شود، مقداری از این بودجه کم می‌شود. به این معنا که به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغات و لینک انجام شود و مخاطبی به سایت شما ورود پیدا کند، مبلغی از جانب شرکت تبلیغاتی دریافت می‌شود. به اصطلاح دیگر شما هزینه‌ای را در نظر می‌گیرید که بازدیدکنندگان را به سایت و سرویس خود هدایت کنید و برای جذب هر بازدیدکننده، مبلغ مشخصی را پرداخت می‌کنید. اما گفتنی است که تبلیغات PPC انواع و اقسام گوناگونی دارد که در ادامه درباره‌ی آن‌ها صحبت می‌کنیم.

1.تبلیغات همسان (Native)

در تعریف تبلیغات همسان یا (Native Ads) لازم به ذکر است که نوعی از تبلیغات آنلاین می‌باشد که همسانی و هماهنگی بین ساختار و ظاهرشان با سایت‌های نمایش دهنده وجود دارد که به این دلیل با این عنوان نامگذاری شده‌اند. تبلیغات همسان، با همانند سازی و هماهنگی ظاهر و محتوای تبلیغات با صفحات سایت، باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان می‌شوند. هدف از این هماهنگی، مقابله با نادیده گرفته شدن تبلیغات توسط کاربران و در نهایت افزایش اثربخشی و فروش است. در این روش تبلیغاتی تنها نباید به تولید محتواهای تبلیغاتی و معرفی محصولاتتان بپردازید، بلکه باید محتوای مفید و ارزشمند برای کاربر نیز آماده کنید. از دلایل محبوبیت این روش تبلیغاتی این است که نه تنها کاربر در زمان مواجه با آن، احساس آزردگی خاطر نمی‌کند، بلکه با دیدن محتوای کاربردی و مفید احساس رضایت را خواهد داشت.

2.تبلیغات موتور جست و جو (SEM)

تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو و یا همان (SEM) با هدف شناخت از نام تجاری هر برند، در مدت زمانی کوتاه، صورت می‌گیرد. در بازاریابی موتورهای جستجو تنها کافی است با استفاده از یک آگهی با عنوان مناسب، توضیحات و کلمات کلیدی مرتبط، تبلیغات را انجام داد. کلمات کلیدی در این نوع بازاریابی باید مرتبط با کسب و کار شما باشد که با جستجوی کلمات کلیدی انتخابی شما توسط مخاطب و کاربر ، تبلیغات و محتوای شما نمایش داده می‌شود. یکی از ابزارهای مهم در این زمینه، گوگل ادز است که هزینه این نوع تبلیغات با تعداد کلیک و بازدید تعیین می‌شود.می‌دانیم که میزان رقابت در گوگل بالاست، پس هزینه تبلیغات در این روش کمی بالاتر است. در کنار گوگل ادز میتوانید روی سئوی سایت سرمایه گذاری کنید تا نام کسب و کارتان ماندگار شده و به یک برند حرفه‎‌ای تبدیل شوید.

تبلیغات موتور جست و جو

3.تبلیغات نمایشی یا بنری (Display Advertising)

یکی از رایج‌ترین روش های تبلیغات اینترنتی، تبلیغات بنری یا نمایشی است. این تبلیغات معمولاً شامل متن، تصویر و یا ویدئو هستند که کاربر را به کلیک روی تبلیغ و هدایت به صفحه اصلی و در نهایت، انجام عمل مورد نظر مانند خرید یا ثبت نام تشویق می‌کند. سیستم‌ها و کمپین‌های بازاریابی زیادی وجود دارند و در این زمینه فعالیت می‌کنند و با عضویت در این سایت‌ها و ثبت بنر مورد نظر خود و می‌توانید شروع به تبلیغات بنری در سایت‌های تبلیغ کننده کنید. هزینه این مدل تبلیغات به صورت کلیکی (CPC) یا به ازای هر هزار تعداد نمایش (CPM) محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است که گوگل ادز دارای بزرگ‌ترین شبکه تبلیغات نمایشی (Display Network) است.

  • تبلیغات موبایلی(Mobile advertising)

 آگهی‌های نمایش داده شده بر روی تلفن‌های همراه تحت عنوان تبلیغات موبایلی شناخته می‌شوند. پیامک‌های متنی، تبلیغات کلیکی و نصبی در برنامه‌های تلفن همراه یا در صفحات وب، تبلیغ از طریق بازی و یا حتی تبلیغات صوتی همگی در این دسته تبلیغات هستند. این نوع تبلیغات با توجه به ابعاد و سایز صفحه نمایش موبایل طراحی  می‌شود. نتیجه به دست آمده از بررسی بازاریابی‌های آنلاین در سال‌های اخیر، تبلیغ موبایلی به دلیل مزایای بسیار یکی از پرطرفدارترین حوزه‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود. از مزایای تبلیغ موبایلی می‌توان به میزان بالای تعامل با مشتری، قیمت و هزینه مناسب و برقراری ارتباط شخصی‌سازی شده با کاربر اشاره کرد. این مزیت‌های مهم در  رسیدن به هدف اصلی تبلیغات که بالا رفتن بازدید و درآمد تبلیغ‌کنندگان است، می‌باشد.

تبلیغات موبایلی

1.تبلیغات اپلیکیشنی

همانطور که تعداد کاربران تلفن همراه در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است هر روزه شاهد افزایش تعداد اپلیکیشن‌ها برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS هستیم. به همین دلیل طراحان و صاحبین اپلیکیشن‌ها به فکر درآمد‌زایی از آن‌ها افتاده‌اند و اقدام به درج آگهی در اپلیکیشن‌های خود می‌کنند.در نتیجه یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات بر روی تلفن‌ همراه، تبلیغات اپلیکیشنی است که بازدید بالا و تاثیرگذاری دارند. در تبلیغات نصب اپلیکیشن، از روش‌های موثری مانند تبلیغات در گوگل پلی و اپ استور می‌توان استفاده کرد. برای اجرای تبلیغات با استفاده از این دو پلتفرم، می‌توان از گوگل ادز بهره گرفت.

2.تبلیغات شبکه اجتماعی

امروزه بخش بزرگی از وقت همه‌ی ما در شبکه‌های مجازی می‌گذرد که این شبکه‌ها راهی برای شناخت هر کسب و کار و همچنین پیدا کردن مشتریان جدید محسوب می‌شوند به همین دلیل تبلیغات در این شبکه‌ها هدفمند محسوب می‌شود . تبلیغات در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین از مهمترین نوع تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی هستند. این شبکه های اجتماعی با پلتفرم‌های خاصی که دارند به شما کمک می‌کنند با توجه به هدف خود تبلیغات موثری داشته باشید. اینستاگرام در بین دیگر شبکه‌های اجتماعی، به دلیل خدماتی که به کاربران خود می‌دهد از محبوبیت خاصی برخوردار است به همین دلیل تبلیغات در این شبکه اجتماعی پربازده و پربیننده‌ می‌باشد.

تبلیغات شبکه اجتماعی
  • تبلیغات ایمیلی (e-mail marketing)

قابل ذکر است که از زمانی که سیستم ایمیل راه اندازی شد تبلیغات از طریق ایمیل انجام می‌شد که بازدهی بالایی نیز دارد. طراحان تبلیغات و بازاریابی با استفاده از سیستم جامع ارسال ایمیل به صورت خودکار، به اهداف تجاری خود دست پیدا کرده و تبلیغات خود را برای کاربران ارسال می‌کنند. این روش می‌تواند یکی از راه‌های مناسب برای افزایش مشتریان جدید و حفظ آن‌ها به عنوان مشتریان وفادار باشد.

  • تبلیغات ویدیویی (Video marketing)

گفتنی است که از نظر اغلب کاربران و مخاطبان، محتواهای ویدیویی منابع سرگرم کننده و جذاب‌تری نسبت به دیگر محتواها محسوب شده و ذهن مخاطب را درگیر می‌کنند. تبلیغات ویدیویی یا بازاریابی به روش ویدیو مارکتینگ باعث می شود مخاطبان، نام برند یا کسب و کار را به راحتی به ذهن بسپارند.می‌توان گفت که استفاده از این نوع تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف  پربازده  و مفید بوده است. یکی از بزرگترین پلتفرم برای نمایش تبلیغات ویدیویی، یوتیوب است که یک پایگاه جهانی است. داشتن کانال یوتیوب علاوه بر تبلیغات محتوای ویدیویی شما، باعث سئوی بهتر سایتتان نیز خواهد شد. علاوه بر یوتیوب، می‌توانید از سایت‌های داخلی مانند  آپارات محتوای ویدیویی خود را به اشتراک بگذارید و دیده شوید.

مزایای تبلیغات اینترنتی و آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی

مزیت تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی  بر کسی پوشیده نیست. میدانیم که تبلیغات اینترنتی از نظر هزینه، قابلیت دسترسی، تعداد کاربران، صرفه جویی در مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست و خیلی عوامل دیگر مناسب تر از سایر تبلیغات است . با توجه به اینکه متدهای تبلیغی سنتی و چاپ همچنان طرفدار دارند، اما پیشرفت فضای اینترنت و قابلیت‌های گسترده‌ی آن باعث داشتن طرفداران بیشتر این نوع از تبلیغات شده است. در ادامه مهم‌ترین مزیت تبلیغات اینترنتی را بیان می‌کنیم.

قابلیت منعطف بودن و شخصی سازی
قابلیت شخصی سازی
کاهش هزینه های تبلیغاتی
کاهش هزینه‌ها
هدفمند و موثر
 هدفمند و موثر
دادن دسترسی بالا به کاربران
دسترسی امن کاربران
قابلیت اشتراک گذاری
سرعت بالای تبلیغ
امکان گزارش گیری
ارائه اطلاعات مفید به کاربران
ارائه اطلاعات مفید

تبلیغات حرفه‌ای اینترنتی

در پایان یادآور می‌شویم که یکی از گزینه‌های حائز اهمیت این است که تبلیغات حرفه‌ای اینترنتی خود را به شرکت متخصصی در زمینه تبلیغات و بازاریابی بسپارید تا تیم بازرگانی آن‌ها با توجه به بودجه‌ی شما و تجربه‌ای که دارند، تبلیغات را به نحو احسن انجام دهند.

1 دیدگاه در “هرآنچه باید از انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی بدانیم

  1. سلام وقتتون بخیر توضیحاتی که دادید بسیار مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.